Het is vaak heel lastig om werk uit handen te geven omdat je het liefst natuurlijk alles in eigen controle zou willen hebben. Hier is niks raars aan. Het is heel moeilijk om je werknemers of een extern bedrijf te vertrouwen. Vooral als het gaat om klantcontact. Klantcontact is namelijk iets waar een bedrijf zich in zou moet excelleren. De zogenaamde customer first. Treacy en Wiersema benoemde de waard strategieën. Namelijk Product leadership, operational excellence en natuurlijk de customer intimacy. Tegenwoordig is het van belang dat elk bedrijf in ieder geval moet excelleren in de waardestrategie customer intimacy. De balans op de markt is veranderd. De klant weet heel goed wat hij/zij wil. En heeft ook toegang dat vrij veel informatie. Waardoor het niet meer nodig is voor bedrijven om klanten te benaderen maar dat klanten zelf bedrijven benaderen. Ze willen dan ook als de beste worden behandeld wanneer het hun uitkomt. Er zoveel aanbod dat als de klant door het ene bedrijf niet wordt geholpen wanneer het hem of haar uitkomt makkelijk kan overstappen naar een ander bedrijf die wel beschikbaar is voor de klant en ook echt waarde hecht aan de relatie met de klant. Customer intimacy houdt in dat er door het bedrijf veel aandacht wordt gegeven aan de klant. Er wordt dan ook veel aandacht aan de klant gegeven. Hierdoor kan een onderneming dicht bij een klant gaan staan en kan er ook een zogenaamde goodwill worden gecreëerd. Het doel hierbij is om een klant voor lange duur binnen te halen. Een voorbeeld van een manier om een customer intimacy te creëren door telefonisch goed bereikbaar te zijn voor de klant. Dit kan bijvoorbeeld door een telefoondienst of antwoordservice. Deze kan intern in het bedrijf worden geïntegreerd maar deze kan ook worden uitbesteed aan een extern bedrijf. |