Toppubli
Image default
Management

Sport business management

Sport management is een concurrerende, spannende en lonende veld dat een breed scala aan verrassende carrière paden presenteert. Of je nu wilt verkopen, data-analyse, inkomsten genereren, nieuwe media, of marketing, een diploma in de sport business management kan u helpen een carrière die je liefde in de sport te vinden.

 

Sportteams, organisaties, retailers, en fabrikanten van apparatuur zijn allemaal bedrijven in hart en nieren, en dat betekent dat ze op zoek naar geschoolde professionals die niet alleen een liefde voor sport, maar ook een scherp zakelijk inzicht te bezitten.

 

Wanneer u uw bachelor’s degree in de sport business management online te verdienen, kunt u een verscheidenheid van paden in de zakenwereld van de sport na te streven. U kunt uw verkoop en data-analyse toolbox, alsmede het ontwikkelen van high-level vaardigheden, zoals het creëren en uitvoeren van sociale media-strategieën, het coördineren van corporate sponsoring, en het ontwikkelen van samenhangende team merken.

 

De vooruitzichten voor de job en de voorspelde inkomsten variëren naargelang het specifieke type job, het vakgebied dat je kiest en je locatie. Maar veel van de beschikbare opties projecteren groei – wat betekent dat je veel mogelijkheden hebt om je sport savvy aan het werk te zetten.

 

Twee sportmanagers bekijken zakelijke sportdocumenten in een sportzaal.

 

Welke banen kun je krijgen met een diploma in sport business management?

Waar kan een diploma in sport business management je naartoe leiden? Hoewel algemene communicatie-, besluitvormings- en samenwerkingsvaardigheden belangrijk zijn, kunnen specifieke vaardigheden zich lenen voor bepaalde carrièrepaden. Sommige banen vereisen bijvoorbeeld sterke sociale media- of communicatievaardigheden, waarbij werknemers de mogelijkheid hebben om verslag te doen van evenementen en in realtime te reageren op het publiek. Andere banen hebben betrekking op het werven van fondsen, het ontwikkelen van marketingmateriaal of het beheren van relaties met sponsors.

 

Dus waar zullen uw vaardigheden in sport business management u brengen? Hier zijn enkele populaire loopbaantrajecten.

 

Sportmarketinganalist

Het succes van een sportfranchise of -bedrijf kan een impuls krijgen door de marketinginspanningen. Als sportmarketinganalist moet je helpen bij de ontwikkeling en uitvoering van marketingplannen. Aangezien taken sterk afhankelijk zijn van besluitvorming op basis van gegevens, moet een sportmarketinganalist beschikken over vaardigheden in traditionele marketingmethoden en statistieken. Als je een carrière als sportmarketinganalist nastreeft, heb je de mogelijkheid om sportgerelateerde merken door hun volgende evolutie te loodsen.

 

Groei en salaris

 

Het algemene veld van marktonderzoeksanalyse, dat sportmarketinganalyse omvat, zal naar verwachting een enorme groei zien van 2019 tot 2029 – 18% in totaal, volgens het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics (BLS).

 

Volgens Glassdoor kunnen instapniveau sportmarketinganalisten een gemiddeld mediaan inkomen van $ 54.000 per jaar verdienen. Met extra ervaring in de sport marketing veld, en afhankelijk van factoren zoals locatie, kunnen top verdieners maken zo veel als $ 80.000.

 

Vaardigheden die aanbevolen worden om te slagen zijn onder andere:

 

Analyse

Besluitvorming

Statistieken

Marketing

Verkoopmanager sport

Sportteams, kledingbedrijven, sportartikelenbedrijven en sportsponsorbureaus zijn in wezen allemaal merken. Als zodanig hebben organisaties in al deze bedrijfstakken een strategie voor succes nodig.

 

Sales managers op dit gebied zijn goed vertrouwd met marketingstrategieën, reclametactieken en het beheer van promoties. Zij begrijpen de esthetiek van het merk door en door en brengen de waarden en boodschap over aan het juiste publiek.

 

Zij in deze positie werken vaak als onderdeel van een groter team, waardoor communicatie en samenwerkingsvaardigheden essentieel zijn. Bovendien moeten sport sales managers in staat zijn om tijdig en op de juiste manier te reageren op de reactie van het publiek op merkveranderingen en outreach-initiatieven, zodat zowel hun merk als hun klanten succes hebben.

 

Groei en salaris

 

De BLS projecteert een trend van expansie voor reclame-, promotie- en marketingmanagers in alle industrieën, met een groei van 6% van 2019 tot 2029. En gegevens verzameld door Glassdoor zet het gemiddelde salaris voor een vroege carrière sport sales manager op ongeveer $ 63.000, waardoor dit een lonende en lonende carrièrepad is om te overwegen.

 

Vaardigheden aanbevolen om te slagen omvatten:

 

Communicatie en samenwerking

Marketing

Schriftelijke en mondelinge communicatie

Besluitvorming

Ontwerp

Strateeg voor sociale media

Ook binnen het domein van marketing, richten social media strategen zich specifiek op de digitale platforms waar een merk in contact komt met het publiek – vaak in real time.

 

Social media strategen zijn verantwoordelijk voor het ontwikkelen van samenhangende marketing plannen op deze platforms, het uitvoeren van taken zoals het beheren van merkreputatie, het analyseren van relevante social media data voor trends, en het uitvoeren van promotionele campagnes.

 

Als je een social media strateeg wilt worden, kan het zijn dat je als eerste communicatielijn met fans en consumenten fungeert. Dat betekent dat je een vaardige communicator en relatiebouwer moet zijn, die in staat is om snel beslissingen te nemen en de idealen van een merk de wereld in te dragen.


 

 

 

business management 

vacatures

auto verkopen

 

https://www.newbusinessmanagement.com/