Bij grotere bedrijven is het vrijwel altijd handig om te weten wie er allemaal aanwezig zijn in het pand. Dit geldt niet alleen voor de werknemers, maar ook voor de klanten en andere bezoekers die naar de desbetreffende locatie komen. Bij calamiteiten is het voor hulpverleners makkelijk en overzichtelijk te zien wie er nog aanwezig zijn in het pand als dit correct is bijgehouden. Om overzichtelijk te krijgen wie er zich allemaal in het pand bevindt kan er een aanwezigheidsregistratie ingevoerd worden bij de ingang van het gebouw. Dit kan gedaan worden door bijvoorbeeld een digitale receptie te faciliteren.
Gemakkelijk te integreren Een digitale receptie kan het best worden geplaatst bij de ingang van het gebouw. Zodra men binnenkomt kan er gelijk aangegeven worden dat ze aanwezig zijn. Dit wordt vervolgens allemaal digitaal bijgehouden en is makkelijk en overzichtelijk terug te zien in de bijbehorende app. De informatie die de digitale receptie verzameld vergroot de veiligheid van iedereen die zich al in het gebouw bevinden en nog gaan bevinden. Door middel van een QR-code kan de bezoeker zich gemakkelijk inchecken en dit is vervolgens meteen terug te zien in de app.
Niet alleen voor calamiteiten Het digitaliseren van de aanwezigheidsregistratie is niet alleen handig, omdat u zich dan niet meer bezig hoeft te houden met al die papieren lijsten of tijdens calimiteiten. Maar het is ook in deze tijd van covid-19 erg handig voor de richtlijnen van het RIVM. Voor de bezoekersregistratie hoeft u zich dan niet meer zorgen te maken, omdat alles wordt geregeld door de digitale receptie. De gegevens worden goed bijgehouden en die kunnen vervolgens weer gebruikt worden als daar om wordt gevraagd door bijvoorveeld de overheid of GGD. Een dergelijke receptie kan enorm veel tijd, werk en stress uit handen nemen en maakt het registeren van bezoekers een stuk overzichtelijker. |