Op zoek naar een goede manier om meer klanten te krijgen en om bestaande klanten aan je te binden? Het gebruik van nieuwsbrieven kan hiervoor zorgen. Zo is gebleken dat deze vorm van e-mail marketing maar liefst 40 keer effectiever is dan wanneer je Social Media gebruikt voor klantenbinding. Maak dus van je nieuwsbrief een klein cadeautje voor je publiek. Maar hoe pak je dit op een goede manier aan?
Doel Vergeet niet dat een nieuwsbrief vooral interessant moet zijn. Het moet iets toevoegen, vernieuwend en verrassend zijn. Een nieuwsbrief met saaie teksten die niet boeiend zijn voor de doelgroep zijn waardeloos. De lezer heeft zich immers zo weer uitgeschreven. Begin pas met als je weet wat wil gaan bereiken. In het geval van een webshop wil je je kopers aanzetten tot actie. Ze moeten je producten gaan kopen. Maar een nieuwbrief kan ook handig zijn om een bestaande klant nog een keer iets te verkopen, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een mooie kortingsactie. Ook een nieuwsbericht is vaak een krachtig middel.
Structuur Wanneer je weet wat je boodschap is wil je die natuurlijk zo goed mogelijk overbrengen. De structuur van de nieuwsbrief is daarvoor heel belangrijk. Eigenlijk is je nieuwsbrief een website in het klein. Zorg dus dat je het belangrijkste eerst schrijft, want hoe langer de tekst is, hoe minder ervan gelezen wordt. Zet titels en tussenkopjes in om de aandacht van de lezer te trekken. Ook gebruiksvriendelijkheid is erg belangrijk. Het is heel vervelend en staat niet professioneel als er links in staan die niet werken. Wanneer je zorgt dat content interessant is en gebruiksvriendelijk is, zal een klant meer willen lezen en zich niet uitschrijven en tekstschrijver den haag en Seo teksten laten schrijven.
Frequentie Misschien heb je het zelf wel eens meegemaakt. Je hebt online een mooie aankoop gedaan en bent blij met het product en de service. Zo tevreden, dat je je hebt aangemeld voor de nieuwsbrief van het bedrijf. Helaas werd je bedolven onder de nieuwsbrieven, dus heb je je snel weer afgemeld. Weg is het goede gevoel van je klant, zonde van je harde werk. De juiste frequentie bepalen is dus erg belangrijk. Let erop dat de klanten niet ondergesneeuwd worden. Ze krijgen al genoeg binnen in hun inbox, ze zullen jouw mail dan als spam zien.
|
https://www.textmakelaar.nl/ |